Saturday, August 14, 2010

Convo Ikhwah akhawat yang dinanti....


Sememangnya setiap yang menjadi pelajar universiti pasti akan mengakhiri penghidupan mereka sebagai pelajar dengan bergraduasi sambil mengenakan jubah yang amat sinonim dengannya...

Meriah, bagiku sungguh meriah..
Saat ini barulah dapat dirasai saat manisnya pabila mendapat segulung ijazah. Melihat kepada ikhwah akhawat yang tersenyum sambil bergambar kenangan,ikhwah dan akhawat yang belum bergraduasi pula terasa cemburu...(insya-Allah sebagai pembakar semangat^_^)

Kami yang masih di Tahun 2 dan 3 hanya memerhatikan tingkah laku ikhwah akhawat yang seronok bergambar bersama keluarga yang turut menghadirkan diri sebagai memberi sokongan di atas kecemerlangan anak-anak mereka.

Seperti sebelum-sebelumnya,kami akan mula sibuk berada di Econ Shop dalam usaha untuk menjana pendapatan memandangkan ia adalah satu peluang di mana barangan di kedai kami akan laris daripada biasa..

bagaikan berkampung lagaknya..bagi akhawat, kami akan menjaga kedai dari seawal jam 8.30 pagi hingga 10.30 malam manakala bagi ikhwah, mereka terpaksa tidur di kedai memandangkan stok barangan yang terlalu banyak tidak dapat dimasukkan ke dalam kedai lantaran ikhwah terpaksa berkorban untuk tidur di sana bagi menjaga stok barangan..

Namun,ia merupakan kenangan terindah di mana ukhwah antara kami sesama akhawat terjalin dengan teguh...siap berkelah sambil makan2 dalam kedai beralaskan tikar merah lantaran kelaparan..





Alhamdulillah,ramai ikhwah akhawat batch nie yang convo..kak nazirah,kak za,kak salwani, akh nadhir,akh din, akh nasha,akh azri dan ramai lagi..insya-Allah, pelajar tahun 3 yang ada sekarang akan mengikuti jejah langkah mereka..ameen.





Moga ikhwah akhawat kita mampu mendukung usaha dakwah sama seperti mendukung segulung ijazah setelah berusaha sekian lama untuk mendapatkannya...
Mudah-mudahan Allah sentiasa merahmati kita...

5 comments:

ألفة said...

alhamdulillah....tahniah buat semua yg telah graduate...dalam dok graduate, ada gak student UNDERgraduate yg buat2 graduate, ponteng kuliah...inikah attitude ikhwah akhwat? ponteng kuliah=JENAYAH dlm wktu belajar...
astaghfirullah...sama2 muhasabah...

Karisma USM said...

ish3..mudah-mudahan yang ponteng tu bukan dari kalangan ikhwah akhawat kita ya...hmm...tahniah skali lagi pada mereka yang telah berjaya^_^

Unknown said...

tahniah kepada semua yang dh berkonvo

BeLLy Blog's said...

Great Blog....keep Blogging...!!

Karisma USM said...

bila nak graduate nih..x sabar...nak sambung master plak nih..hee

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template